Skip to main content

Cirko-Gejzír premierek

Premierek a Cirko-Gejzír moziban.

Róma körül (Sacro Gra, olasz film magyar felirattal, 93 perc)

A Gra, a  nagy körgyűrű Olaszország legnagyobb kiterjedésű városi autósztrádája. Körülveszi Róma városát, akár a Szaturnuszt a gyűrűje. Folyamatosan özönlenek rajta az autók. A filmben bepillantást nyerhetünk néhány ember életébe, akiket az köt össze, hogy a körgyűrű környékén laknak vagy dolgoznak. Megannyi életforma, sors és a mindennapok eseményei rajzolódnak ki előttünk. Mindenféle társadalmi réteg képviselteti magát a filmben, a megrögzött pálmakutatótól a bártáncosnőig. A szereplők életébe csak néhány percre nyerünk betekintést, mégis komplex karakterek válnak belőlük a film végére, miközben elénk tárul Róma túristalátványosságokon túli oldala. 
 

A film a 2013-as Velencei Filmfesztiválon a legrangosabb elismerésben, Arany Oroszlán-díjban részesült. 

Bemutató: 2014. július 17.

Tizenkét éven aluliaknak nem ajánlott. 
 
Forgalmazó: Cirko Film 
 
Rendező:  Gianfranco Rosi 
Forgatókönyv: Gianfranco Rosi 
Operatőr: Gianfranco Rosi 
Vágó: Jacopo Quadri 
 

További információk >>>


Kertvárosi bordély (Concussion, amerikai, angol nyelvű, magyar felirattal, 2013, 98 perc) 

Bemutató: 2014. február 6.

A kiegyensúlyozottnak tűnő, ám kiüresedett leszbikus házasságban élő 42 éves Abby egy otthoni baseball-meccs közben szerzett sérülés után úgy érzi: élete nem mehet tovább az eddigi kerékvágásban. Nem foroghat minden a kertvárosi ház, a gyerekek és a felesége körül. Többre van szüksége. Úgy dönt, új életet kezd mint Eleanor, a luxusprostituált. A manhattani tetőtérben zajló üzleti tevékenységét tökéletesen be tudja illeszteni családi életébe. Nem a pénzért teszi, ami tesz: míg a szexuális kísérletezés eddig nem ismert izgalmakat visz életébe, rájön arra is, hogy az elesetteken való segíteni vágyás még fontosabb, mint a test örömei. Ez a titkokkal terhelt kettős élet valójában útkeresés a számára.

A film a 2013-as berlini filmesztiválon Teddy-díjat nyert.
 
16 éven aluliak számára nem ajánlott!
 
rendező: Stacie Passon
forgatókönyvíró: Stacie Passon
operatőr: David Kruta
vágó: Anthony Cupo
 
szereplők: 
Robin Weigert (Abby)
Maggie Siff (Sam Bennet)
Johnathan Tchaikovsky (Justin)
Ben Shenkman (Graeme)
Julie Fain Lawrence (Kate Abelman)
 

A futurológiai kongresszus (The Congress, izraeli-német-lengyel-luxemburgi-francia-belga animációs film, angol nyelven, magyar felirattal, 2013, 122 perc) 

Bemutató: január 23., premier előtt december 24-től vetítjük.

A nem túl távoli jövőben járunk, amikor Robin Wright színésznőnek (aki ezúttal saját magát alakítja) egy nagy hollywoodi stúdió visszautasíthatatlan ajánlatot tesz: megvennék színészi személyiségét. Egy részletes szkennelési és mintavételi procedúrának vetik alá, hogy azután a digitális énjét egyszerűen beillesszék bármelyik filmbe, amelyikbe csak szeretnék – még azokba is, amelyeket korábban nem vállalt volna. Cserébe hatalmas összeget kap, valamint a stúdió ígéretét, hogy minden filmben örökké fiatalon őrzik meg a külsejét. A szerződés húsz évre szól. A film bemutatja Robin visszatérését a szerződés utáni életbe, amikor bepillanthatunk a jövő mozijáról szóló fantáziavilágba. 

A film alapjául szolgáló írás, Stanislaw Lem novellája, A futurológiai kongresszus egy olyan diktatúrát mutat be, ahol a gyógyszergyárak az emberiséget egy végtelen kémiai hallucinációban tartják. A hatvanas években írt látomás szerint ezek a cégek teljes körű kontrollt birtokolnak az emberek érzelmeinek teljes skálája felett, a szeretettől vagy bensőségességtől a halálos félelemig.     
 
A rendező, Ari Folman (Libanoni keringő) a film ama korszakában, amikor életszerűvé generált digitális karakterek uralkodnak a moziipar nagy területén, egy lépést előrébb lép, és az animáció gyönyörűséges szabadságával elénk tárja azt a világot, amikor bárki bevehet egy kémiai készítményt, és onnantól az agya abba a fantáziamoziba illeszti őt, amire mindig is vágyott, azokkal a színészekkel, akikkel csak kívánja. De hová lesznek azok a színészek, akik eladták a lelküket a stúdiók ördögeinek? 
 
A futurológiai kongresszus egy olyan jövőkép, amely egyszersmind kiállás is a “régi” mozi mellett, amelyet ismerünk és szeretünk. 
 
16 éven aluliaknak nem ajánlott!
 
Rendező: Ari Folman
Író: Stanislaw Lem
Forgatókönyvíró: Ari Folman
Zeneszerző: Max Richter
Operatőr: Michal Englert
Vágó: Nili Feller
 
Szereplők: 
Robin Wright (Robin Wright)
Harvey Keitel (Ai)
Jon Hamm (Dylan Truliner)
Paul Giamatti (Dr. Barker)
Kodi Smit-McPhee (Aaron Wright)
Danny Huston (Jeff)
Sami Gayle (Sarah Wright)
 

Csókok és gólok (La gran familia espanola, feliratos spanyol vígjáték, 2013, 101 perc) 

Bemutató: január 2., premier előtt december 25-től vetítjük

Egy ötgyerekes családban a legkisebb fiú esküvőjére készülnek egy idilli spanyol birtokon. Azonban a nagy nap véletlenül ugyanarra a dátumra esik, mint a futball-világbajnokság döntője, amelyen történetesen a spanyol csapat lép pályára. A család és a násznép vegyes érzelmekkel éli át a készülődés izgalmait, hiszen az esküvő mellett a meccs is lázban tartja őket, sokan inkább a játékra koncentrálnának. Az örömapa hirtelen rosszulléte, az iránta érzett aggódás is borzolja a kedélyeket, illetve az is kiderül, hogy a vőlegénybe nemcsak a menyasszony, hanem annak ikertestvére is szerelmes. Arról már nem is beszélve, hogy az egyik rég nem látott testvér szeretné visszahódítani egykori szerelmét, aki azóta már az öccse párja lett... Egyszóval az esküvő körül sok kétség és kérdés támad, ami végül gondolkodásra készteti az ifjú párt is: vajon tényleg jó ötlet összeházasodni? Rajtuk kívül az esküvő apropóján szinte az összes családtagnak el kell gondolkodnia rajta, hogy kik ők, honnan jöttek, és merre tartanak.

16 éven aluliaknak nem ajánlott!

Rendező: Daniel Sánchez Arévalo
Forgatókönyvíró: Daniel Sánchez Arévalo
Zeneszerző: Josh Rouse
Operatőr: Juan Carlos Gómez
Vágó: Nacho Ruiz Capillas
 
Szereplők: 
Verónica Echegui (Cris)
Antonio de la Torre (Adán)
Quim Gutiérrez (Caleb)
Sandra Martin (Mónica)
Alicia Rubio (Marisa)
Patrick Criado (Efraín)
Héctor Colomé (Padre)
Roberto Álamo (Benjamín)
 

Ezerízű szerelem (Dabba / Lunchbox, indiai romantikus vígjáték, 2013, 104 perc) 

Bemutató: december 26., premier előtt december 24-től vetítjük


Mumbai egyik különlegessége az ételhordó dobozok körforgása. Az ebédszállítók munkája családi alapon öröklődik, egy hatalmas, zárt közösség foglalkozik ezzel. Minden nap ötezer „dabbawallah” indul útnak a zsúfolt helyi vonatokon és a kaotikus utcákon át, hogy a háziasszonyok konyhájából eljuttassák a meleg ételt a férjek munkahelyére. Mivel azonban a legtöbb dabbawallah írástudatlan, egy sajátos, bonyolult kódrendszer alapján találják meg a címeket Mumbai labirintusában. A rendszer olyan pontos és tökéletes, hogy a Harvard Egyetem ezzel foglalkozó kutatói szerint elvileg csak minden négymilliomodik ételdoboz mehet valaha rossz címre. A film története erre a hajszálnyi hibalehetőségre épül.

Ila konzervatív háziasszonyként éli az életét férjével és kislányával. Házasságuk kihűlőben, férje eltávolodott tőle. Szomszédasszonyával tervet készítenek a férfi visszahódítására. Ila egy csipet varázslat, egy különleges fűszer segítségével szédítő ebédet készít. Ám a várt eredmény elmarad, mivel a ételhordó rossz címre érkezik. Egy megkeseredett, magányos, nyugdíj előtt álló hivatalnok, Saajan asztalán landol a gondosan elkészített ebéd, aki döbbenten ugyan, de elfogyasztja. Ila, amikor rájön a hibára, üzenetet küld az ételhordóban, majd hamarosan valódi levelezésbe bonyolódnak az ismeretlennel. Egy apró tévedésnek hála, a hatalmas nagyvárosban két boldogtalan, elmagányosodott ember szép lassan barátra talál. A figyelem és a törődés új reményt, a változtatás lehetőségét hozza mindkettejük életébe.

 

12 éven aluliaknak nem ajánlott!

 

Rendező: Ritesh Batra

Zeneszerző: Max Richter

Operatőr: Michael Simmonds

Producer: Anurag Kashyap, Guneet Monga, Arun Rangachari

Vágó: John F. Lyons

 

Szereplők:

Irrfan Khan (Saajan Fernandez)

Nimrat Kaur (Ila)

Denzil Smith (Mr. Shroff)

Akash Sinha (Akash sinha)

Nawazuddin Siddiqui

Bharati Achrekar

Nakul Vaid

Yashvi Puneet Nagar

Lillete Dubey

 

A film előzetese >>>

További információk >>>


Csinibabák (Bananot / Cupcakes, izraeli romantikus vígjáték, 2013, 90 perc) 

Bemutató: december 26., premier előtt december 24-től vetítjük

Tel-Aviv külvárosában egy baráti társaság együtt nézi a nemzetközi énekverseny döntőjét. Azt remélik, hogy közben kicsit félretehetik mindennapi gondjaikat. Az izraeli versenyzőt látván viszont jókedvük elszáll, csalódottak lesznek. Mivel van egy saját, közös daluk, amit jobbnak találnak, benevezik azt a következő évi versenyre. Mire azonban a televíziós szereplésre sor kerülne, a társaságból már nem mindenkinek áll módjában a részvétel, ezért a csapat megfogyatkozva, a dal pedig a televíziós „szakemberek” tanácsai révén egy lelketlenebb változatban kerül a nézők elé. A várt siker el is marad, a csapatnak újra össze kell kovácsolódnia, és az eredeti célra kell koncentrálniuk. A történet az egyszerűbb időkbe kalauzol vissza minket, amikor még bárkiből lehettek barátok.

12 éven aluliaknak nem ajánlott!

Rendező: Eytan Fox

Forgatókönyvíró: Eytan Fox

Zeneszerző: Haim Frank Ilfman

Producer: Lauranne Bourrachot, Marco Cherqui

 

Szereplők:

Dana Ivgy (Dana)

Yael Bar-Zohar (Yael)

Ofer Shechter (Ofer)

Anat Waxman (Anat)

Efrat Dor

Keren Berger

Denis Sandler

 

Előzetes és további információk >>>


 

Blogok

„Túl későn jöttünk”

Zolnay János blogja

Beszélő-beszélgetés Ujlaky Andrással az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány (CFCF) elnökével

Egyike voltál azoknak, akik Magyarországra hazatérve roma, esélyegyenlőségi ügyekkel kezdtek foglalkozni, és ráadásul kapcsolatrendszerük révén ehhez még számottevő anyagi forrásokat is tudtak mozgósítani. Mi indított téged arra, hogy a magyarországi közéletnek ebbe a részébe vesd bele magad valamikor az ezredforduló idején?

Tovább

E-kikötő

Forradalom Csepelen

Eörsi László
Forradalom Csepelen

A FORRADALOM ELSŐ NAPJAI

A „kieg” ostroma

1956. október 23-án, a késő esti órákban, amikor a sztálinista hatalmat végleg megelégelő tüntetők fegyvereket szerezve felkelőkké lényegültek át, ostromolni kezdték az ÁVH-val megerősített Rádió székházát, és ideiglenesen megszálltak több más fontos középületet. Fegyvereik azonban alig voltak, ezért a spontán összeállt osztagok teherautókkal látogatták meg a katonai, rendőrségi, ipari objektumokat. Hamarosan eljutottak az ország legnagyobb gyárához, a Csepel Művekhez is, ahol megszakították az éjszakai műszakot. A gyár vezetőit berendelték, a dolgozók közül sem mindenki csatlakozott a forradalmárokhoz. „Figyelmeztető jelenség volt az, hogy a munkások nagy többsége passzívan szemlélte az eseményeket, és még fenyegető helyzetben sem segítettek. Lényegében kívülállóként viselkedtek” – írta egy kádárista szerző.

Tovább

Beszélő a Facebookon