A föld alatt


A DBR metró eredeti koncepciójának másik jelentős módosulása – ezt tükrözi a Metróbernek a Fővárosi Tanács felkérésére készült említett tanulmánya –, hogy Budafok helyett Kelenföldre, esetleg azon túl, Gazdagrétre vezetnék a metrót. Budafokon, pontosabban Nagytétény térségében ugyanis elmaradt a korábban tervezett nagyszabású lakásépítés, így a szakemberek szerint még a 43-as villamos újraindítása sem indokolt. A nagytétényiek átszállás nélkül gyorsabban juthatnak a kerület, illetve Buda centrumába a mostani buszjáratokkal.


Amikor 1974-ben egy OMFB-koncepció formájában testet öltött a budapesti tömegközlekedési hálózat fejlesztési terve, nemcsak valódi önkormányzati testület nem volt, sok más sem létezett, ami ma a korábbi tervek felülvizsgálatát indokolja. Jelentősen csökkent a főváros népességének növekedési üteme, megszűnt a tömeges lakásépítés, megkezdődött az 1-es gyorsvillamos pályájának építése.