Nyomtatóbarát változat
Keller László január 19-i számunkba cikket írt „A BKV alulnézetből” címmel. A cikk legtöbb ténybeli állítását cáfolja két olvasónk: a cikkben név szerint említett Oravecz Mártától, a BKV fejlesztési részlegének munkatársától levelet kaptunk, Szentpáli Gavallér Csaba pedig, aki ’74 óta a BKV-Előre kajak-kenu edzője, és aki a vállalat ügyeiben pártatlannak vallja magát, személyesen kereste fel szerkesztőségünket. Közléseit megerősítendő felhívtuk dr. Zahumenszky Józsefet, a BKV 62 éves, három héttel nyugdíjba vonulása előtt álló vezérigazgatóját is.
Igyekszünk a tények helyreigazítására törekedni. Mégis, hogy eligazodjunk: Keller írása oly módon érvel a közlekedési vállalat decentralizálása (az eddiginél önállóbb üzemegységi gazdálkodás) mellett, hogy megpróbálja kimutatni: a vállalat irányító apparátusa nagyobb a kelleténél, és a vezetők nem szakértelmüknek, hanem az órendszerbeli politikai pozícióiknak köszönhetik beosztásukat. Keller pazarló, sőt korrupciós költekezésre is tud „konkrétumokat”.
Ami az utóbbiakat illeti: Zahumenszky dr. közli, hogy valóban járt tavaly év végén Mexikóban, ám nem a BKV, hanem a Nemzetközi Közlekedéstudományi Társaság (UITP) költségére, ő ugyanis a társaság alelnöke; a társaságnak ’89-ben itt, Pesten, most Mexikóban volt kongresszusa. Élénk érdeklődés és siker övezte egyébként előadását, amelyet a kelet-európai és a hazai helyzetről s benne a tömegközlekedés állapotáról tartott. A márkás fényképezőgépeket és hasonlókat (amiket Keller szerint egymás közt osztottak szét a vezetők) reprezentációs keretből vásárolták a BKV külföldi partnerei számára.
Tokaji Imre gépészmérnök, közlekedési szakmérnök, korábbi építési igazgatói beosztását valóban függetlenített parttitkári posztra cserélte hét évvel ezelőtt, mert – Szentpáli információja szerint – őt szemelték ki a vezérigazgató utódjául, és a felsőbbség (eszerint tehát az akkori fővárosi vezetés) számára az utódlás csak így volt elfogadható. Mindenesetre – magyarázza Szentpáli – nem politikai odaadásból vállalta el a párttitkárságot a vezérigazgató-jelölt. Két évvel ezelőtt egyébként visszahelyezték Tokajit igazgatói állásába. A közlekedésmérnöki és gazdasági mérnöki diplomával rendelkező Vág Pétert az egyik legjobb szakembernek tartja a vezérigazgató. Vállalati pártbizottsági munkáját társadalmi munkában végezte (ekként tölti be a kajak-kenu szakosztály elnöki posztját is); rendes beosztása szerint az autóbuszegység vezetője, majd fejlesztési főmérnök volt, aztán lett az átszervezés eredményeként műszaki főosztályvezető. Nem ügyvezetője – mint Keller írja –, hanem csupán BKV-képviselőként felügyelőbizottsági tagja a gumiabroncs-felújítást végző, német–magyar kft.-nek.
A tavaly őszi, vállalatközponti apparátus csökkentését megcélzó átszervezés során megszűntették a létesítményfejlesztő osztályt, ahol K. Juhász Erzsébet dolgozott (akinek egyébként nincs a fejlesztői feladatokhoz szükséges épületgépészi vagy járműgépészi oklevele). Keller állításával ellentétben nem elbocsátották, hanem más beosztásba helyezték át Juhász Erzsébetet, aki – és ez igaz – valóban nem ment be dolgozni azóta, mivelhogy táppénzen van.
Friss hozzászólások
6 év 15 hét
8 év 40 hét
8 év 44 hét
8 év 44 hét
8 év 45 hét
8 év 46 hét
8 év 46 hét
8 év 48 hét
8 év 48 hét
8 év 49 hét