Nem lesznek többé „ szent tehenek” – állapodtak meg egymás közt a jelenlévők azon a február 8-i egyeztető megbeszélésén, amelyet a Közlekedéstudományi Intézet igazgatója hívott össze. Ott voltak a kormány közlekedésfejlesztési tervének kidolgozói és finanszírozói, de független intézmények képviselői és önálló szakértők is.
A közlekedésfejlesztési koncepciót felül kell vizsgálni – foglaltak állást. Az új elméleti alapokon nyugvó, kétütemű programban immár nincsenek tabuk: szabad megkérdőjelezni a Bécs–Budapest Eurocity vasútvonal, a Dél-Buda–Rákospalota metró, a Lágymányosi híd költséges elgondolásait.
A jelenlévők többsége viszont úgy érezte: nem alkalmas ez az ülés ahhoz, hogy a választásokig tartó moratóriumot követeljenek e nagyberuházások ügyében, miközben
– a METROBER-nek megbízása van a metróhálózat felülvizsgálatára;
– az UVATERV vizsgálja a világkiállítás közlekedési koncepcióját;
– a FÖMTERV mérnöki előkészítői munkálatokat folytat a világkiállítás kijelölt területén.
A kétütemű program költsége, finanszírozási módja még tisztázatlan. A KTI április 15-ig kéri leadni a tématerveket.
Friss hozzászólások
6 év 15 hét
8 év 40 hét
8 év 44 hét
8 év 44 hét
8 év 45 hét
8 év 46 hét
8 év 46 hét
8 év 48 hét
8 év 48 hét
8 év 49 hét