Nyomtatóbarát változat
Megyery Rezsőné iskolaigazgató úgy oldotta meg a dolgot, hogy az első és az ötödik osztályokban létrehozta a hittanos–nem hittanos osztálybontást. Még csak arra sem volt szüksége, hogy különösebben nagy feneket kerítsen a dolognak.
Az elsősök esetében már a beiratkozásnál így osztották szét a leendő tanulókat. Az osztálybontás szervezési problémáiról és következményeiről az igazgatónőtől kértünk felvilágosítást.
Beszélő: Lehetett osztályt választani a beiratkozáskor?
– Minden sokkal egyszerűbbnek bizonyult, mint gondoltuk, magunkra vállaltuk a szervezési munkát. Látható volt, hogy a hittanosok száma nagyjából azonos a nem hittanosokéval, ez magától adta ezt az osztályba sorolást.
Beszélő: Gyakorlatilag vallásos tagozat alakult így ki.
– Igen, és ennek több pedagógiai haszna is van. Egyrészt nem alakulnak ki az ún. lyukasórák a hittannal egy időben, így jobban lehet dolgozni. Másrészt ez a fajta közösség – és itt a hittanosokra gondolok – véleményem szerint olyan többletet fog adni, ami jótékony hatással lesz a tanulmányi eredményekre. Ez az erkölcsiség talán még a párhuzamos, nem hittanos osztályokra is át fog ragadni.
Beszélő: A többi évfolyamot is átalakították?
– Nem lett volna ésszerű megbontani a már bejáratott osztálykereteket. De az alsó és felső tagozat kezdő évfolyamán ennek könnyen belátható indokai voltak. A továbbiakban felmenő rendszerben a teljes iskolai struktúra így fog átalakulni.
Beszélő: Hogyan választották ki a pedagógusokat ezekhez a speciális évfolyamokhoz?
– Különösebb válogatás nem volt, de azok lettek az osztályfőnökök, akik véleményem szerint azonosulni képesek ezzel a szellemiséggel. Reményeink szerint a későbbiekben a katolikus egyház nem csupán a hittan oktatásában, hanem más területen is a segítségünkre lesz.
Beszélő: Az első és ötödik évfolyamok mellett hogyan zajlik másutt a hitoktatás?
– Itt is sikerült némi órarendi átszervezéssel beilleszteni a tanrendbe. Ezt nagyon fontosnak tartom, hiszen eddig csak a nulladik vagy az utolsó órában volt erre lehetőség.
Beszélő: Nem érintett ez hátrányosan más, kötelező óraszámot?
– Csak részben. A nyolcadik osztályban eddig négy kötelező és két fakultációs matematikaóra volt, most ez három kötelezőre csökkent, de a fakultációs kettő megmaradt. A nyolcadikosok nem reklamálták a plusz egy óra matekot.
Ezek szerint minden rendben.
Friss hozzászólások
6 év 25 hét
8 év 50 hét
9 év 2 hét
9 év 2 hét
9 év 3 hét
9 év 4 hét
9 év 4 hét
9 év 6 hét
9 év 6 hét
9 év 7 hét