A HÍR: a budapesti 4. metróvonal megépítésére francia–magyar vegyesvállalat létrehozásáról írtak alá szándéknyilatkozatot csütörtökön a Közlekedési Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban.
A KOMMENTÁR (Benyó Bertalan álláspontja a Beszélő egy korábbi cikkéből)
Majd eladjuk hétszáz millióért vagy négyszázért. De Budapest tömegközlekedését nem tudják eladni vagy bezárni! Azt cipelnie kell az egész országnak. Vagyis közel a kész helyzet, kísértetiesen úgy, mint Nagymaros esetében. Ott is akkor pörögtek föl az események, mikor az osztrák lobby megkapta a kormánygaranciát.
S mindez nagyon szorosan összefügg a világkiállítással. Ugyanis az ország anyagi helyzete miatt ezek a mérhetetlenül költséges, központot erősítő beruházások nagyon nehezen igazolhatók. Nincs rá pénz! Óhatatlanul az olcsó és oldó hatású beruházások felé terelődne a figyelem.
De jön ez a világkiállítási gondolat, és ezzel ezt most mind igazolni lehet, mint olyat, amire már úgyis réges-régen szükség volna, de most a világkiállítás miatt teljességgel nélkülözhetetlen. Ilyen a metró is. A lágymányosi híd is.
Friss hozzászólások
6 év 13 hét
8 év 38 hét
8 év 42 hét
8 év 42 hét
8 év 43 hét
8 év 44 hét
8 év 44 hét
8 év 46 hét
8 év 46 hét
8 év 47 hét