Nyomtatóbarát változat
A MADI (Mouvement-Art abstrait-Dimension-Invetion: Mozgás-Absztrakt művészet-Dimenzió-Invenció) elnevezésű művészeti programot – amire rímel a FORMÁZOTT tematika és kiállítás – 1946-ban Buenos Airesben hozta létre az uruguay-i születésű, ma 80 éves Carmelo Arden Quin képzőművész-teoretikus. Esztétikájának középpontjában az életet jellemző vagy szimbolizáló mozgás áll.
A MADI-mű úgy él a térben, mint hal a vízben, és felveti a kérdést: hol kezdődik a mű, és hol a környezete? Milyen viszonylat van a belül és a kívül között? (…)
A kiállítássorozat amelynek első állomása a győri Műcsarnok volt – olyan vállalkozó szellemű magyarországi kortárs képzőművészek munkáit gyűjti egybe, akik alkotói munkásságuk egy-egy periódusában tudatosan vagy véletlenül létrehoztak MADI-, illetve FORMÁZOTT műveket is. Részt vesznek mesterek, tanárok, mint Maurer Dóra; a hatvanas évektől a kultúrpolitikával dacoló, absztrakt, geometrikus műveiket a tűrt kategóriában létrehozó Bak Imre, Csiky Tibor, Fajó János; a Franciaországban élő művészházaspár Hetey Katalin és Konok Tamás; a posztgeometrikus Szőnyei György; a Csiky-örökséget ápoló Budahelyi Tibor, Ézsiás István, Horváth László, Klicsu Lajos, Nagámi; valamint a konstruktív, geometrikus hagyományokat tudatosan vállaló – a Fajó-féle szabadiskolából kikerült fiatalok – Bányász Éva, Herczeg László, Marafkó Bence és a Lappangó Elem csoport néven az utóbbi években több hazai és külföldi kiállításon bemutatkozó Kovács Tamás László, Nemes Ferenc, Szász János.
Megtekinthető: március 12-ig. Kassák Múzeum (Bp. III, Fő tér 1.)
Friss hozzászólások
6 év 15 hét
8 év 40 hét
8 év 44 hét
8 év 44 hét
8 év 45 hét
8 év 46 hét
8 év 46 hét
8 év 48 hét
8 év 48 hét
8 év 49 hét