Az útalapba a múlt évben nem egészen 12 milliárd forint folyt be, és gyakorlatilag ugyanannyi folyt ki. A bevételek négyötöd része az üzemanyag árába beépített adóból származik, mintegy másfél milliárd forint pedig hitelből. A pénznek kicsit több mint a felét (54 százalékát) fordították fenntartásra és üzemeltetésre, 46 százalékát pedig utak építésére és korszerűsítésére. Megépült 107 km közút, 10 km kerékpárút, egy híd és egy közúti felüljáró. Korszerűsödött 19 km út, 16 híd és felüljáró, valamint 15 csomópont.
Az idén már 15 milliárd forint fog befolyni az üzemanyagárba beépített adóból, s ismét felvesznek másfél milliárd forint hitelt. Nominálértékben összesen 50 százalékkal, reálértékben 25 százalékkal lehet többet költeni, mint tavaly. Fejlesztésekre reálértékben több mint 40 százalékkal többet költenek majd. Ennek az összegnek kb. fél százalékát költik majd kerékpárutak építésére, és ebből a fél százalékból négyszer annyi kerékpárutat tudnak megépíteni, mint tavaly.
Friss hozzászólások
6 év 12 hét
8 év 38 hét
8 év 41 hét
8 év 41 hét
8 év 43 hét
8 év 43 hét
8 év 43 hét
8 év 45 hét
8 év 46 hét
8 év 46 hét