A szárnyvonalak megszüntetése elleni országos tiltakozó akciót a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége szervezi, amely nem tartozik a MÁV pénzéből függetlenített vezetőkkel és tisztségviselőkkel működő „reprezentatív” vasutas-szakszervezetek közé. A VFSZSZ aláírásokat gyűjt, fórumokat szervez szerte az országban, adatokat gyűjt a veszélyeztetett szárnyvonalak esetleges megszüntetésének hatásairól az érintett területek polgármestereitől és állomásfőnökeitől. A VFSZSZ felhívására számos visszajelzés érkezett. A Békés megyei Vésztő polgármestere például az általa szervezett fórumra meghívta többek között a Körös Volán igazgatóját és a Henkel cég kőrösladányi üzemének vezetőjét. Dr. Orosz István igazgató szerint ahhoz, hogy a Körös Volán a személyszállításban kevésbé környezetromboló buszparkkal kiválthassa a megyei szárnyvonalakat, kb. 3-5 milliárd forint kellene. A megyei közúti igazgatóságnak további százmilliókra lenne szüksége. És az áruszállításról akkor még nem is beszéltünk. A Henkel nagyszabású fejlesztéseket tervez Kőrösladányban. A kőrösladányi üzem lehetne a térség nagyvállalata és egyik jelentős munkaadója. Áruszállítási igénye a fejlesztések során a jelenlegi négy-ötszörösére nőne. Ehhez azonban vasút kell. A Henkelnek már megvan az engedélye az ipari vágány építésére, de ha nincs vasút, amelyre az ipari vágány ráfuthatna, akkor a Henkel kénytelen lesz máshol fejleszteni…
Friss hozzászólások
6 év 13 hét
8 év 38 hét
8 év 42 hét
8 év 42 hét
8 év 43 hét
8 év 44 hét
8 év 44 hét
8 év 46 hét
8 év 46 hét
8 év 47 hét